Apr 11, 2016

Tentang keberalihan musim.

Memilih perkataan 'musim' sebagai keyword untuk post kali ini sebab lagu Seo In guk (Seasons of the heart) tengah on repeat. Gabungan irama lentok-tak-lentok dan menenangkan. Musim hati aku kalini; meluahkan.

Musim meluahkan yang aku sebenarnya tunggu-tunggu setelah jemu dengan musim: bertahan, diam, membiarkan. Semua orang yang kenal aku tahu, aku cuma luah dengan dua cara, menulis & main (dan dalam doa, tapi ni tak kira sebab doa tak kira musim).

Aku dah lepas fasa sekolah menengah (yeay?) tapi tak membawa sebarang perubahan pun dalam diri aku. Misi, impian, jiwa aku sama. Cuma, masa yang lebih lapang (yeay yeay?)

Mujur, sebelum aku keluar sekolah menengah, aku sempat baca buku, Sekolah Bukan Penjara, Universiti Bukan Kilang, aku dapat sedikit pencerahan tentang pendidikan di negara aku sendiri (Terima kasih, Qistina, dia belikan aku buku ni kat Kino), jadi secara tak langsung buat aku tenang dan bersedia untuk ke musim seterusnya.

Jadi, lebih kurang 5 bulan (korek biasiswa sana-sini, asah kemahiran hidup, berniaga, menelaah semua movie dan buku, makan-tidur-makan-tidur, bersuka-ria)
aku terfikir: GEMBIRANYA HIDUP BEGINI

                                                                       
Sampai satu tahap tu, kita rasa kita kena ulang semula kehidupan sama---

kita akan rasa penat, kecewa dengan diri sendiri, kadang-kadang gaduh dengan member-member sebab benda remeh, geram dengan orang yang potong barisan, mengamuk tak tentu hala (padahal sebab lapar je pun), mengeluh dengan kerja bertimbunan, menyampah dengan orang yang tak reti tutup pintu semula lepas keluar---- yaaaaaaaa, benda tu akan berulang dan ulang dan ulang, tapi kita semua biarkan je benda berulang kerana kita tahu tujuan hidup kita bukanlah itu, itu-itu cuma transisi semata-mata.

   

Apa-apa pun kehidupan ini masih perlu diteruskan, ilmu perlu diterokakan, rahsia harus dibongkarkan.

Selamat!


Total Pageviews

new heroes by ten ❤